Tuesday, September 15, 2009

Kuih oh Kuih Raya..

Hmmm.....aku sangat fussy dan ada a very high expectation when it comes to food especially kuih raya. So, bila promotion for this kuih raya macam gempak gile and orang semua macam berpusu pusu pergi order dekat orang itu maka aku and kakak aku pun sama sama jugak nak join order. Bukan sikit2 ooooo kitorang order. 16 bekas kitorang terus order dengan confident nak mampos! Plus niat dihati aku nak menyenangkan Mak sebab this year we all memang tak buat kuih raya. All the attention goes to our little princess and definitely tak ada masa nak buat kuih raya. So, last Saturday before abg ipar aku balik, banyak kali aku called pesan suruh pickup kuih raya from orang itu. Maka right after Maghrib dengan bangganya aku presentkan kuih raya bermacam jenis itu kat the whole family. But....Hmmmm...hmmmm...hmppppphhhh!!! yes, hampeh lah sikit bagi aku. Mintak maaf ye "Kakak", choc chip yang "Kakak" claimed "best in town" tu mintak maaf lah saya katakan bagai angkasa lepas dan bumi compared to my Mom's choc chips. Kuih kuih yang lain pun kononnya, best selling lah high demand lah, memang hanyalah indah khabar dari rupa sahaja. Dahlah pricey gile. So, terasa suatu pembaziran sudah berlaku! Betul cakap Mak, beli from Kemas yang dekat Seremban ni pun lagi sedap. Seriously, I am not so fancy about kuih raya. If, Mak buat pun memang choc chips je yang aku makan tak berhenti. This doesn't mean lah I nak kata Mak I punya choc chip is the BEST tapi, last year masa I bawak pergi office semua orang adore kuih raya Mak saya sampaikan mintak resipi and saya terpaksa 2-3kali angkut ke office sedap sold out mengalahkan pisang goreng panas. Saya bukan nak promote kuih raya Mak saya pun sebab kami memang tak menjual and tak buat langsung pun this year..Hehhehhe!!

Maybe bagi orang lain kuih raya "Kakak" ni is the super best tapi bagi kami, ermmm...ermmmm...ermmm macam tu je lah.. Sila jangan terasa, saya bukan beli from anda pun. Jauh tempat saya beli kuih raya ni..Hahahh!!!Tapi if bila nak pikir balik, it's my fault because nobody asked me to buy. Heheheh!! So in the end, gelakkan diri sendiri and tadah je lah telinga dengar Mak bising kata pembelian kuih raya saya ni satu pembaziran..Hahhaha!!

6 comments:

Unknown said...

i beli dgn my bizz partner, salha. Sedap ranggup!!

ade satu choc chip kakak ipar i beli kat uia sedap gile. i mkn satu balang tu sorg! huhu dia ade campur oats kat dlm. yummmmm

diana sidek said...

maybe next year lah kot hanis i beli ngan salha. mmg confirm u ckp sedap kan?..sgt2 nyesal tol beli kat wanita ini!

N A N I E said...

bukan rezeki you untuk dapat kuih up to ur expectation this time..banyak u beli tuh :)

kekadang i pun jadik gini..beli segala jenis kat satu tuan jer..kekonon sedap..ramai org beli la..bleh retain customer la..tapi hampeh..bole plak next yr tuh tanya i lagi..huhu sorry..takmo dah..serik!

diana sidek said...

aah nanie!mmg bukan my rezeki this year. my mom beli kuih raya kat seremban and sgt jauh lebih sedap. nk abis dah pun..hehhehe!!bile balik penang or u raya shah alam this yr? :D

diana sidek said...

aah nanie!mmg bukan my rezeki this year. my mom beli kuih raya kat seremban and sgt jauh lebih sedap. nk abis dah pun..hehhehe!!bile balik penang or u raya shah alam this yr? :D

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

salam...

hey babe...

Mr.Doc & I would like to wish YOU & FAMILY peace, happiness & prosperity on EID-UL-FITR!!!

May the divine blessings of ALLAH be with you & family on EID & Always!!!
:D