Thursday, July 09, 2009

Dah Lama Juga Ye..

Wow weee wee heeee..


Lamanya aku tak update uHuHu. I am tired, extremely tired since last week. Ye, sangat bosan kan, in each entry sure aku mengeluh penat. Tapi memang penat if kerja tak habis habis tapi bertambah ada. My favourite month end close is finally dah OVER!!Yes, it's OVER!! Cikabi, nampak tak tanda "selu" tu? Kehkehkeh!! As usual, aku menjadi gila bila closing especially bila wujudnya isu isu yang muncul secara tiba tiba. Aku sangat benci bila jadi macam tu! Dan waktu tidur yang tidak menentu buatkan aku tak boleh berfikir secara waras. Maka akibatnya aku telah menjadi GEMOK kerana mulut tak boleh berhenti mengunyah sehingga Cikabi tegur "Anyah! Ko ni kenapa? Asyik makan je kerja. Lapar sangat ke?" Bila Cikabi dah bersuara begitu makanya ia jelas membuktikan aku sudah GEMOK!! I have to control my appetite!! Anyway, lidahku sangat sakit ketika ini kerana semalam sebelum makan nasi beriyani sedap tak dimulakan dengan "Bismillah". Akibatnya lidah melecur. Padan muka! Mungkin ini petanda suruh aku kurangkan makan. Tapi bagaimana. Mak dah belikan berbagai snacks for me to ngap ngap. Merekalah peneman setia di kala aku lapar kerana duduk di bilik yang kena on kan air con sebab kalau ditutup maka bau rokok yang aku tak suka itu boleh buat aku sesak nafas. Bongok punya orang sebelah! Nak merokok pun, pegilah kat lobby tu!


Inilah peneman setiaku di kala aku menyiapkan kerja kerja ku.




Hari pertama ada 2 botol, tapi the next day sudah tinggal satu saja. Dan hanya saya saja yang minum. Kehkehkeh!



Maruku Mak bawak from rumah. At 1st, dalam hati aku kata "Buat apalah Mak bawak ni. Ni sure akan jadi kes yang sama setiap kali. Tak kan dimakan dan dibawa balik ke rumah semula." Tapi disebabkan aku berjaga malam dan sentiasa lapar, sekarang ia sudah hampir habis di mamam. Oleh aku seorang juga.. Yang lain lain beli dengan Mak semalam tapi sebab lidah aku sakit lagi maka susah nak makan. Apalah nasib!



Dah 2 days in a row aku order ini nasi goreng yang bagi aku sedap juga rasanya tapi harganya mahal nak mampus!! Tapi tolak ketepi telur goreng hangus pahit dan sup berminyak itu. Aku yang tak reti masak ni pun tau goreng telur tak hangus and masak sup tak berminyak. Nasib baik nasi goreng tu banyak udang dan ayamnya. Tapi masuk hari ketiga, dah tak sanggup aku nak tengok nasi goreng lagi. Kenapa if Mak yang masak nasi goreng everyday tak pulak aku rasa muak kan?


Yang kononnya "Art" ni ada depan mata aku sentiasa sebab meja yang aku guna untuk bekerja ni mengadap dia. Bila aku tatap aku rasa aku pun boleh ambil cat dan palit palit saja. Oppss, minta maaf orang seni! Aku memang tak berjiwa seni langsung. Ampun ya!


Adoii!! Meeting tergempar lagi. Sangat tak suka bila berlaku perkara unplan ini. Tata!

2 comments:

fieza said...

Busy betul nih...lamanye hilang...nyorok kat mana tuh???

diana sidek said...

Ola Mummy!!Aku dok spital last week. Nanti aku update..hihih!!