Wednesday, July 01, 2009

I Am Happy! :)

Oh tidak! Aku tidak update My Yummy uHuHu semalam! Apa sudah jadi? Anyway, thanks to my dearest sister for the reminder. :) Aku sungguh busy this week and next week because of the never ending month end close. Ia datang lagi tanpa diundang dan aku semakin letih mengadap dia every month. Plus, I'll become zombie during closing because I change my working hours which is di masa kamu semua tidur di waktu malam, saya berjaga membuat kerja dan menghadiri meetings dan di saat kamu keluar mencari rezeki aku tidur dibuai mimpi. Tapi selalunya mimpi related to work. Arghh! Tak best betul! Spoil je mimpi aku. Akibatnya aku akan terbangun dengan segera dan terus mengadap my lappy to check if my nitemare is for real. Selalunya tidak betul pun. Mimpi kan mainan tidur. Kehkehkeh!


So, entri aku pada hari ini pasal apakah? Aku menjadi begitu bersemangat bekerja sampai terlupa pada uHuHu aku kerana aku terlalu happy semalam. Ye, senyum hingga sampai ke telinga dan semangat kerja datang bertalu talu. Jadi cerita apakah? I had one on one meeting with my dear manager yang super best and sweet itu and we had discussion about my performance for the past 10months. Dan dia yang sememangnya super sangat best itu had given super best review about my performance. Hihihi! Makanya aku senyum happy and sangat berpuas hati dengan review itu. Jadi ada increment ke? Kahkahkah! Mimpi sajalah. Company tengah save cost gila gila, jadi itu increment tiada. Tapi bila Manager aku yang hansome, sweet, sangat concern and pandai itu memuji kerja aku, rasanya ia melangkaui cerita pasal increment atau bonus. Bagi aku, if my own manager dah kata "You did great Diana eventhough.. bla bla bla" ia telah me motivate kan diri aku untuk bekerja lebih tekun lagi. If ada bonus and increment, lagilah seronok tetapi for the time being those reviews sudah bisa membuat aku happy dan teruja.



Tapi, bila dia dah tahu we can handle things, maka kerja pun akan bertambah. Standardlah tu kan. Good review=More work! Look at the +ve side, it also means more knowledge and skills to add in you resume! Yahoo!


Entri hari ini hanya ingin berkongsi perasaan yang gembira ini dan tiada gambar. Bosan kan? Aku dah berazam from the beginning in each entry must have photos kerana I'm not a good writer, so if ade photos akan memudahkan penceritaan. Tapi tiada juga photo yang sesuai untuk diupload.


OK people and to my friends out there who are also struggling for closing. Happy Closing! ;)



Wait! I'm not done yet. Hold on. Mari bergossip sekejap. Last Sunday, semasa membaca
Pancaindera penuh gossip itu, aku terkejut kejap bila nampak cerita ini. So, terus aku shoot soalan ke Mak aku


Aku: Mak, nama Kembar yang semalam tu nama dia Zaquan Adha ke?
Mak: Kenapa?
Aku: Ni girlfriend dia kot Mak
(Dengan pantas Mak merampas Pancaindera itu dari tangan aku sampai aku terkejut dan terdiam dan Mak terus gelak dan suara yang kuat-seperti biasa)
Mak: Oh!! Ni lah girlfriend dia. Dia ada kata patutnya nak bawak sekali tapi tak jadi pulak
Aku: Takpelah Mak, Anyah bukan minat pun girlfriend dia ni. If Rita Rudani ada nak lah jugak ambil gambar. Tapi Mak, just imagine if girlfriend Kembar ni datang sure lagi banyak collections boleh dapat. Hihihihi.



As a conclusion, benarlah mereka bercinta rupa rupanya tapi tak nak mengaku konon! Nama pun Kembar, maka dua dua juga sukakan artis. Hihihi. Biarlah kan, as long they are happy! Apakah aku ingin menukar kerjaya menjadi reporter hiburan dan gosip. Erghh!! Malas aku. ;)



Nak baca cerita ini lebih lanjut, cari atau google sendiri ok! Aku kena sambung buat kerja! Kehkehkeh! ;)

3 comments:

N A N I E said...

gossip cakap berchenta la..and si twin nih ala ala kaki pompuan gak =)
(ntah betul ke tak..pernah terbaca gitu)

diana sidek said...

eh yeker nanie!hehehh!!i x baca betol2 kot.kehkehkeh!kantoi!wah!!u pon bergosip jugak nanie!heheh!!

ayong said...

Kalau dpt bonus tuh jgn lupa simpan for lil' gal dlm tummy nih...Nanti mummy fwd 'to buy list'. Ok x?