Sunday, August 23, 2009

Adam + Nur Amina + Aidil?

Saya mulakan dengan ucapan "Selamat Berpuasa"!! Dah masuk hari keberapa entah baru ter kedek kedek nak wish ek. Heheheh! Jadi, saya nak memohon maaf kalau ada tersalah kata dekat sini okek! Better late than never?



These few days, saya tak tau kenapa saya susah sangat tidur malam. Mungkin terlalu banyak benda dalam kotak fikiran saya, jadi bila nak lelap mata macam macam perkara menari nari depan saya. Apa yang saya fikirkan? ermmm.. I'm not going to share it here. I mean not for now. Saya seperti sudah nekad dengan decision yang saya sudah buat. Hati saya meronta ronta untuk teruskan niat itu walaupun pasti mendapat tentangan hebat. Tapi, saya yakin saya pasti berjaya kerana niat saya memang 100% untuk keluarga tersayang. Kadangkala dalam hidup ini, kita akan buat sesuatu keputusan itu tanpa disangka sangka. Tapi tak apa, yang penting kena yakin dan berusaha kan?? OKlah, enough of that. Cerita benda lain pulak lah....



Since saya ada masalah susah tidur maka saya pun online lah semalam dan saya nampak pulak kawan lama saya juga online kat FB. So, saya pun berchatting dengan dia. Tapi bila dia kata dia tengah layan "Nur Kasih" maka terus saya pun kata. Aah lah!!! Better tengok from the beginning sebab saya pun baru berjinak jinak dengan cerita ini rasanya sejak 3 minggu lepas selepas makcik, cousins saya sangat promote ini cerita. Jadi, pada ketika dan saat ini saya terlalu sangat sangat jatuh chenta dengan cerita ini. Bagi saya yang tidak pandai bagi review, pelakon for each character memang sangat PERFECT! Lakonan mereka very natural. Tak nampak macam baca skrip langsung. Bagi saya juga ini adalah the BEST malay drama EVER!! Saya terlalu membawa diri saya ke dalam cerita ini. Plus, saya kan hantu Malay novel. Seperti kakak saya, both of us thought if cerita ini ada dinovelkan, pasti lebih menarik. If ada, memang confirm aku dah borong dah and I don't care how much it costs! Ya, I am a huge fan of this cerita. Before ni, aku tak pernah kisah pun siapa itu Remy Ishak. But now...adoiiii! Memang cair gue..hahahh! Gatal plak aku dah! Oppss..mcam ter over pulak sudah perangai aku ini..control yourself pls!

So, can't wait for the next episode..Once a week saja ditayangkan sangat menguji kesabaran aku ni..Help me! :)

No comments: