Monday, August 10, 2009

Minggu Baru..

Sangat takde mood nak update actually because I have no idea what to write and mengarang..hehehhe!! Memang ada benda best nak share tapi rasanya nak sertakan gambar sekali..Yang itu sudah pasti kena tunggu mood rajin berkunjung tiba barulah boleh menulis from bottom of my heart.

Today I feel so lazy and extremely tired because I could not sleep at all last nite. Akibatnya aku hanya bekerja dari umah saja hari ini. Rasanya aku tertidur around 4am itu pun dengan bantuan rancangan TV yang sangat bosan tahap maksima. Just imagine at 5am dah kena bangun bekerja. Jadi memang tak tersedar lah pukul 5 itu dan alarm di snooze ke almost 6am. Otak tak boleh berfungsi sangat and luckily it's Monday. As I mentioned before aku suka Monday kerana di US is Sunday maka hidup tidak terlalu tension. Eventhough on Sunday ada few requests yang aku kena settlekan by today and aku menjadi sangat effective lepas dapat tidur yang cukup. Jadi requests itu telah di hantar to respective people. Sangat berjaya Monday aku ini.

Semalam sangat best spent time with my family. Tiada apa yang lebih bahagia dan seronok bangat other than that kan? It's been a while tak keluar sekali dengan Ayah. Plan asal on Saturday nite tu nak tengok movie and makan makan but cancel kerana kenyang sangat. So, Ayah suggest breakfast di Equatorial Bangi. Wahhhaha!! Menjerit kegembiraan dalam hati aku bila Ayah suggest tempat itu for breakfast. Aku sangat very extremely cintakan breakfast di hotel tapi bukan semua hotel ya. My family's favourite is definitely Equatorial Bangi and that lady yang jaga kaunter tu pun dah kenal we all. Bagi aku personally, the food here is so sedap, berperisa, gila banyak choice and pendek kata menepati citarsa kami sekeluarga. Memang zillions stars aku bagi mereka ini. Best ya, masa tu lah kami bercerita sambil menikmati hidangan lazat lazat.. Macammana lah aku tak gemuk! I wanna have your figure "tweet tweet"!

So, after perut dah kenyang Ayah suggest pergi KLCC because Mak pun nak carik few stuffs. As usual lah family kami ni suka buat plan tergempar. If plan awal2 pasti tak jadi. Maka, we reached KLCC at 10am. Sangat best, orang tak ramai jadi kepala tak pening. Aku sangat tak suka tempat yang crowded! Mak cemerlang seperti selalu, in less than an hour telah selamat made her purchased. Ayah punya selalu lambat sikit because he's a bit cerewet and his personal shopper itu lagi super cerewet. Ayah selalu listen to her kan "tweet tweet"?

As for me and "tweet tweet" the hilite of the day was when Ayah kata "OK, pergilah carik baju ke or whatever you like and the budget is dot dot dot.." Since aku ni memang dah banyak ikut perangai Mak aku, maka aku pun cemerlang juga mencari barang within that budget tapi still kena tambah my own money sikit. In less than an hour, masuk saja Esprit and Isetan aku dah dapat barang barang idaman yang aku idam kan lama dah. Heheh!! Jadi, aku rasa Monday aku cemerlang kerana sudah mendapat shopping therapy semalam. Kehkehkeh!

Sampai rumah was around 3pm, solat and berehat and tolong Mak masak. Sepatutnya aku letih semalam tapi pelik betol sebab malam tadi tak boleh juga tidur. Takkan lah sebab aku nite shift last week still effectnya sampai ari ni. Let's see if tonite aku boleh tidur dengan aman. Perhaps aku kena minum nestum 3 in 1 before tidur kot. I'm going to try that tonite.

OK people, I really hope tomorrow is going to be more efficient and this week is going to be lebih cemerlang hendaknya. Amin!

Can't wait for this coming Sunday even it's not for me!

1 comment:

Mummy H. said...

i thought i am your personal shopper too? ha ha ha