Tuesday, August 11, 2009

One Year Old! ;)

Happy 1st Anniversary to all my Aug 11th friends!!! Hope all of us will still be here on Aug 11, 2010! :)



Yup! Genaplah setahun sudah saya berjasa dan menabur bakti kepada company ini. The best part is we are among the pioneers for the COE Cyberjaya! Bangga bangga memang bangga ok. Tapi bangga masa awal awal je. Hahhah!! Sebab perasaan bangga tak membuatkan beban kerja kurang tapi makin banyak. No!no! no! Think positive please! More workload + More challenges + More experience to sumbatkan dalam resume! Cara nak memujuk hati supaya tak carik kerja lain.

Apa sudah jadi selama setahun ini. Kelakar jugak pun ada, jakun macam poyo abis pon ada jugak, nak menangis ada, almost give up tapi in the end made me a stronger person penyudahnya pun ada juga. Hari ni, sampai je kat office all of us Aug 11th babies macam spontaneously “Eh! Today is 11 Aug rite?..Yalah! Hey! Happy Anniversary Guys!!” Then we all bukak cerita lama macammana 1st time we all met and how sombong some of us at that time. Then we all gelakkan each other. Tapi one thing yang most of us tak boleh lupa was we had to setup our own PC ourselves which at that time we were very lucky because the only guy yang available at that time memang pro habis. So, aku mengada sikit minta tolong and sampai sudah dia yang tolong setup kan. At 1st, aku follow je steps this guy, tapi to those yang knows me really well, sangat tahu aku ni gila sangat buta IT. Nak menangis masa tu! Tapi masa at 1st dapat laptop muka masing masing senyum sampai ke telinga. Dapat brand new lah katakan. Still dalam box lagi. Tapi after our Local Manager kata “OK, now you guys can go and start setup your PC then boleh main main dulu”. Aku suka part yang dia kata main main tapi ternganga aku bila tau kena setup sendiri. Afterall, that was what happen on the 1st day. Berkat usaha dan tahap kesabaran yang tinggi lelaki baik itu, sampai now ni PC aku masih bernyawa. Before ni if ada problem pun, lelaki baik itu juga yang tolong aku reimage to WinVista. I am so blessed to be surrounded with nice people! Love you guys!!!

If nak cerita pasal kejadian lain nanti dah macam karangan pulak. So malas! Tomorrow, we are going to celebrate our 1st Anniversary together. Pergi lunch saja sebab kami ni sibuk sibuk belaka orangnya!


Gambar kat atas tu, actually pakai ambik je sebab tak jumpa One Year Old Cake yang comel and aku ni sangat tidak pandai meng google. So itu saja yang aku rasa the best aku dapat jumpa.Heheh!

2 comments:

Mummy H. said...

funny.
bukan ade impian nak berubah angin ke? ha ha ha

diana sidek said...

SSsshhHHHHHhhhh!!