Sunday, June 21, 2009

The Man I Love The Most

So, who is the guy? Jeng jeng jeng! Surprise surprise everyone! Kehkehkeh! Come on people! Can you guess who is he? ;) Ohhh!! This is so much fun! If any of my dear friends read the title.. sure they will like "Ohhh!!!Finally...." and mulut sure ternganga because nak sangat tahu siapakah lelaki itu... ;)

OK, allow me to make the announcement publicly--My love will definitely and always goes to this guy - My Loving, Sweet, Caring & Over Protective Ayah! Yes! So, did anyone guess it right? Kehkehkeh! Yeah, this entry may make me cry because to write about this man would definitely bring tears in my eyes. And who doesn't right? All of us definitely love our Ayah/Daddy/Papa/Abah/Bapak/Baba kan but I would love to dedicate this entry to this man. The most important man in my life!



Cerita di bawah mengikut peredaran zaman.. (Tua sungguh aku now ni)

- Ayah suka snap gambar aku sebab aku suka melawa dan berdandan and I love camera so much. (Sangat pelik kerana now ni I hate cameras! Erk?)

- Ayah will always make sure cerita cerita Allahyarham Tan Sri P Ramlee sentiasa direkodkan kerana aku sangat sukakannya!

- Ayah akan pastikan juga segala jenis iklan di TV direkodkan kerana iklan bisa membuatkan ku tekun menonton dan tidak mengganggu orang lain buat kerja (Yeah!I''m such a good girl)

- Setiap pagi sebelum ke office, by default ayah akan membawaku berjalan jalan dan membelikanku air "Joy Mangga" my favourite!

- Pernah suatu ketika aku inginkan baju raya yang ku panggil "Baju tingkat tingkat" which was actually a dress yang ada layers. Pada ketika itu kami tinggal di Kuala Pilah kerana ayahku berkerja di sana. Jadi, kerana baju itu tiada di KP maka Ayah membawaku sehingga ke KL dan Melaka untuk mencari baju idamanku. Ayah tetap berusaha mencari and finally when we found one, aku tersenyum lebar. (Ayah memang sayangkan aku!)

- Ayah rajin melayanku apabila aku ingin menyanyi sambil menari di atas kotak koyu golfnya sambil memakai my mom's heels. (Pasti Ayahku bersyukur yang teramat pada ketika ini kerana anaknya ini akhirnya tidak menjadi penyanyi dan kerjayaku sekarang tidak berkaitan dengan showbiz at all. Kehkehkeh!)

- Ayah mengambil cuti menghantarku ke sekolah on my 1st day in Std 1

- Ayah sentiasa menunggu bersama sama di sebelahku sewaktu aku menyiapkan kerja sekolahku

- Ayah yang mengajarku tentang "pecahan/peratus" sehingga aku pandai bab itu kerana aku agak slow sikit nak catch up that subject.

-Ayah sering membelikan aku "Buku Latihan" for all subjects dan dia sendiri yang akan check dan menghadiahkan "A" dan "Stars" jika aku menjawabnya dengan tepat

- Setiap kali aku ingin mengambil exams, Ayah akan mengambil cuti kerana dia ingin memastikan aku makan yang berkhasiat, cukup tidur, handkerchief (tak tau kenapa, tapi everytime exam sure I'll get bad flu!), stationeries complete dan supaya aku tidak nervous

- Ayah merupakan orang yang paling bahagia apabila aku diterima ke Desa Tun because he knew I wanted it so badly (Aku tension Ayongku sudah ada di sana, jadi aku pun mahu juga ke sana!)

- Sebelum berangkat ke Desa Tun, Ayah bersama sama tolong aku packing and made sure all of my stuff are packed

- Pernah suatu ketika di Desa Tun (ke banyak kali macam tu ye?) aku telefon ke rumah dan aku ter "menangis" semasa bercakap dengan Ayah dan Mak dan hujung minggunya terus mereka sampai. Kesian kat Ayah masa tu. Tapi nak buat macam mana, homesick sangat. Kehkehkeh!

- Di UNITEN, aku sering digelar "Anak Ayah" kerana Ayahku ini kerap sungguh call aku. Especially before and after exam. After aku cakap je Bye, terus kawan kawanku "Sure Ayah kau kan. Heii, memang anak ayah betul kau ni".

- Even Seremban and UNITEN tak jauh pun, tapi bila tiba datang rindu dia tiba tiba sure dia akan muncul di car park and we went out for dinner

- Every sem once results sampai rumah, he would be the one yang opened up my results slip and called me to tell me how happy he was!

- He was so proud of me on my convocation day. (Ye, Anyah tahu Ayah)

- Until now aku sudah bekerjaya he is still proud of me and will always there for me whenever I need him

- Now, if by 8pm aku tak sampai rumah lagi, he would kept calling and tunggu aku di depan gate rumahku. (Yes, Ayah sungguh over protective!)

- Dari dulu sehingga sekarang, aku suka jika bershopping bersama Ayah because he has good taste in fashion and sangat bersabar ikut kami bershopping. He knows what's best for us; his dear girls!

If nak cerita about Ayah, memang satu buku pun will never be enough kan. This special entry I made it because of today is the Father's Day. He insisted to not celebrate it because dia kata "Buat apa nak ikut style Mat Saleh". Tapi kami convinced him, it is a must to celebrate Ayah. However, the celebration will only be done next weekend kerana Mak ke JB pula hari ini.

Ayah, Anyah nak Ayah tahu Anyah sayang sangat kat Ayah and you are the best father in the whole world. No other man will ever replace you in my heart! Yes, Anyah sayang Ayah! Selamat Hari Ayah! ;)

1 comment:

Mummy H. said...

omg, anyah....pls get a better pichas.heh..kuyah is wayyyyy different now