Saturday, May 01, 2010

1 May = W-O-R-K?


The answer to the equation above is CORRECT! fullstop
I still remember 6 yrs back, at that time baru lagi kerja and kinda mcm excited lah konon bila tau May 1st is a PH. Padahal bukan apa pon. Yelah kanak2 lagi. :D But to those yg kerja with manufacturing company, sure experience the same thing dgn i, which is May 1st bukan hari stay at home sambil qada tidur tapi hari kena run bermacam reports because it's month end close. d 1st time tu mcm dtg kerja jugak tp separuh hati je, maybe sbb otak dah tepu kena ceramah dgn my dad sbb he didn't understd why one must work on Labor Day. But bila masuk 2nd year, i dah x kisah langsung dah and my dad pon x bising dah. Masa i kerja dgn that company i lagi suka dtg kerja time PH sbb lg heaven. Tenang dan aman je time buat kerja. Yes, bunyi macam org gila kan? But that was me then.

This year, luckily it falls on Saturday! Yippie for me but not to the others ek. Hihi! So, I tak payah kerja and boleh rest kat rumah. Taklah rest pon sbb kena attend wedding but much better as compared to kena kerja kan? So, I boleh reenergize myself for hectic schedules next week. And, for this year, I would like to wish to all my darlings.....

*pic googled*

Selamat Berhujung Minggu :D

2 comments:

Anonymous said...

yer..luckily this yr 1st May sat..
kalau tak, sah2 kena dtg office buat closing...huhu.

diana sidek said...

hello there!exactly or else sure dok buat closing.